Ali je pomembno, da otrokom vedno pustimo zmagati v igrah?
Otroci bi se morali pogosto igrati družabne igre, saj te niso le zabavne, temveč tudi pomembne za učenje in razvoj različnih veščin. Številni psihologi poudarjajo, da ni boljšega načina, da otroci preživljajo svoj čas. Skozi igro se namreč učijo o barvah, oblikah, širijo svoje besedišče ter razvijajo logično razmišljanje in tekmovalni duh. Vendar pa se ob tem poraja vprašanje, kako pomembno je, da se otroci naučijo sprejemati poraze, in kako naj starši to dosežejo.
Raziskave kažejo, da se štiri od petih otrok ob porazu v družabnih igrah razjoče. Takšne burne reakcije so še posebej pogoste pri predšolskih otrocih, kar starše pogosto spravi v dilemo, ali naj otrokom kdaj dovolijo zmagati, da bi se izognili negativnim čustvom.
Psihologi svetujejo, naj se učenje o neuspehu odvija postopoma. Sposobnost soočanja z neprijetnimi čustvi in stresnimi situacijami se gradi že v zgodnjem otroštvu. Ključno je, da otrokom omogočimo samostojnost pri opravljanju nalog, primernih njihovi starosti, brez stalne pomoči odraslih. A pogosto staršem primanjkuje potrpljenja, da bi otroku dali prostor za samostojno premagovanje izzivov.
Študije kažejo, da je sposobnost samokontrole, in ne nujno šolski uspeh, pomemben dejavnik uspeha v življenju. Sprejemanje težav in neprijetnosti pri opravljanju zahtevnih nalog, s katerimi se otroci prvič srečujejo v družabnih igrah, je ključna življenjska veščina, ki dolgoročno vodi k uspehu in osebnemu zadovoljstvu. Starši, zato naj otroci ne zmagujejo vedno!