Mladim v stiskah za pomoč na voljo tudi različni projekti nevladnih organizacij

Ob tragičnih dogodkih v Srbiji in pojavih medvrstniškega nasilja v Sloveniji, je slišati pozive k spodbujanju mladih, da spregovorijo o svojih stiskah.

Mladim v stiskah za pomoč na voljo tudi različni projekti nevladnih organizacij

V pomoč so jim tudi projekti nevladnih organizacij, denimo Tom telefon. Na Unicefu Slovenija pa so vzgojno-izobraževalnim ustanovam ponudili brezplačna gradiva na temo medvrstniškega nasilja.

Na Tom telefonu, ki deluje v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije (ZPMS), po tragičnih dogodkih v Srbiji ne opažajo, da bi se ti odražali tudi v klicih otrok in mladostnikov, trenutno so v ospredju predvsem z maturo povezane skrbi.

Kot poudarjajo na ZPMS, pa se lahko otroci in mladostniki na svetovalce Toma obrnejo zaradi katerega koli vprašanja ali težave, od najmanjše do največje, in sicer tako prek telefona, e-pošte in spletne klepetalnice.

Prihodnji teden, 17. maja, se na osnovne šole vrača tudi akcija TOM potuje, otroke obiskuje. Z njo želijo otrokom in mladostnikom predstaviti pomen pogovora, jih seznaniti s TOM telefonom ter jim ga približati kot enega od virov pomoči, kadar se znajdejo v stiski, imajo vprašanje ali potrebujejo pogovor.

V akciji nahrbtnik TOM telefona potuje po dvanajstih slovenskih regijah in obiskuje osnovne šole. Vsaka šola, ki se vključi, gostuje nahrbtnik 14 dni in v razredih od 4. do 9. razreda izvede delavnico o pomenu pogovora in Tom telefonu. V nahrbtniku so vsi potrebni materiali za izvedbo delavnice, prav tako vsaki šoli predhodno pošljejo plakate akcije in elektronsko gradivo za pripravo šole na izvedbo delavnice.

V okviru ZPMS sicer potekajo tudi druge dejavnosti. Strokovna sodelavka ZPMS Petra Zega se strinja, da bi bil za pogovore o temah, kot so medvrstniško nasilje, solidarnost, medsebojna komunikacija, zagotovo primerna platforma tudi Otroški parlament.

Kot pa pojasnjuje, teme Otroškega parlamenta izberejo otroci sami in običajno je tako, da se odzivajo na dogajanja v družbi, predvsem tista, ki zadevajo njih, in se o tem želijo pogovarjati. Tako je bila to šolsko leto tema nacionalnega otroškega parlamenta Duševno zdravje otrok in mladih, ki je eskaliralo v obdobju epidemije covida-19. Ker tema ostaja ista dve leti, bodo o tem govorili tudi prihodnje šolsko leto.

So pa otroci v Otroških parlamentih v preteklosti že govorili tudi o nasilju, čeprav v zadnjih letih to vprašanje morda ni bilo toliko v ospredju, bolj so govorili o šolstvu, šolskem sistemu in poklicni prihodnosti, pojasnjuje Zega. Dodaja pa, da tudi sami skozi različne aktivnosti in dejavnosti ter preko TOM telefona ugotavljajo, da otroci veliko "popotnico" prinašajo iz družin. Zaznati je umanjkanje funkcionalne starševske vloge, zato bi bilo potrebno dati več poudarka na starševsko vzgojo in krepitev vrednot.

Na spodbujanje krepitve medosebnih odnosov in ničelno toleranco do nasilja v okviru različnih projektov izpostavljajo tudi pri Unicefu Slovenija. Že tretje leto izvajajo tudi projekt Kako se počutiš. S tem projektom za krepitev duševnega zdravja otrok in mladih si med drugim prizadevajo normalizirati pogovor o duševnem zdravju, krepiti pedagoško osebje za prepoznavo in regulacijo čustvenih stanj otrok v vzgojno-izobraževalnih zavodih, pa tudi opozarjajo na sistemske vrzeli.

V okviru projektov so pripravili tudi različna gradiva, ki obravnavajo medvrstniško nasilje. Pred petkom, ki ga bodo šole skladno z okrožnico ministrstva za izobraževanje namenile kulturi nenasilju in strpnosti, so vrtce, osnovne in srednje šole, dijaške domove, Zavode za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami in osnovne šole s prilagojenim programom v Sloveniji, s katerimi tudi sicer sodelujejo, že obvestili, da so jim njihova gradiva na voljo brezplačno.

Spletni portal Dobrenavade.si  ustvarja pozitivno družbo ter širi in promovira dobre navade med prebivalstvom.

 

UREDNIŠTVO:
urednistvo@adriainfo.si

OGLAŠEVANJE:
oglasi@adriainfo.si

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.