TOM telefon ob mednarodnem dnevu opozarja na pomembnost pomoči otrokom v stiski
Ob mednarodnem dnevu telefonov za pomoč otrokom v stiski pri TOM telefonu, ki deluje v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije, poudarjajo, kako ključnega pomena je, da ima otrok možnost pogovora z zaupanja vredno osebo. Vsakodnevni stiki z mladimi kažejo, da se številni znajdejo v stiskah zaradi odnosov z vrstniki, družine, duševnega zdravja, telesnih sprememb ali težav v šoli.
Najpogostejši klicatelji TOM telefona so mladostniki, stari od 13 do 15 let. Prav iz te starostne skupine je bilo lani več kot 40 odstotkov vseh klicev. Približno petina klicev je prišla s strani otrok, starih od 10 do 12 let, enak delež pa tudi od 16- do 18-letnikov. Ostali so bili mlajši ali starejši. Otroci in mladostniki pogosto doživljajo preplet različnih težav – od konfliktov doma do depresije, ki lahko vodi v šolski neuspeh in občutke brezizhodnosti.
Zaradi nizke samopodobe in osamljenosti mladi težko prepoznajo, da niso sami. TOM telefon zato nudi varen prostor za pogovor in pomoč. V letu 2023 so na liniji prejeli skoraj 24.000 telefonskih klicev, več kot 750 klepetov ter skoraj 800 elektronskih sporočil – skupno skoraj 25.500 stikov z otroki in mladostniki.
TOM telefon je dosegljiv vsak dan, tudi med prazniki, med 12. in 20. uro na številki 116 111. Prek spletne klepetalnice na www.e-tom.si je pomoč na voljo ob vnaprej določenih terminih od ponedeljka do petka, vsak dan od 14. do 21. ure. Mladi se lahko obrnejo tudi na e-naslov tom@zpms.si.
Evropska komisija je že leta 2007 uvedla enotne številke 116, med njimi tudi številko 116 111 za pomoč otrokom. Te številke so brezplačne, enostavne za pomnjenje in s skupnim namenom v vseh državah članicah Evropske unije. TOM telefon tako ostaja ena ključnih podpornih točk za mlade, ki se soočajo z izzivi odraščanja in življenjskimi stiskami.