V Unicefu Slovenija s kampanjo Stiske iz omaric spodbujajo pogovor o duševnem zdravju

Unicef Slovenija je danes na Trgu republike v Ljubljani v okviru kampanje Stiske iz omaric postavil 90 šolskih omaric, ki hranijo anonimne zgodbe slovenskih otrok in mladih. S kampanjo spodbujajo normalizacijo pogovorov o duševnem zdravju in pozivajo odločevalce, da storijo več v prid politik za vzpostavitev pristopa k pravočasni obravnavi otrok.

V Unicefu Slovenija s kampanjo Stiske iz omaric spodbujajo pogovor o duševnem zdravju

Duševne težave se pogosto začnejo zgodaj, z njimi pa se sooča vsak četrti mladostnik v Sloveniji, je na novinarski konferenci ob odprtju omaric pojasnil izvršni direktor Unicefa Slovenija Tomaž Bergoč. Večina otrok o stiskah, ki jih doživljajo, ne spregovori z odraslimi in jih poskuša reševati sama, je dodal. "Naše sporočilo pred četrtkovim svetovnim dnevom duševnega zdravja je, da se je o tej temi treba pogovarjati, ker je to prvi korak k rešitvi," je poudaril.

Omarice, ki stojijo na Trgu republike in vsebujejo opise resničnih zgodb otrok, simbolično prikazujejo, da se tema duševnega zdravja dotika vseh v družbi, je prepričana pomočnica izvršnega direktorja za programe Alja Skele. Hkrati pa lokacija služi tudi kot poziv odločevalcem. "Trenutno pozivamo ministrstvo za vzgojo in izobraževanje in ministrstvo za zdravje, da se bolje povežeta. Naslavljanje teh zadev mora biti reden del šolskega okolja in ne sme ostane na ravni projektov," je izpostavila.

Anonimne zgodbe o stiskah so zaupali otroci, mladi, šolski strokovni delavci, psihologi in terapevti. Otroci so med drugim spregovorili o težavah s samopodobo, izključenostjo iz družbe in medvrstniškim nasiljem, ki ga doživljajo. "Veliko je težav doma, veliko alkohola, veliko je strahu in skrbi, ki so absolutno prevelike, da bi jih reševali sami, zato potrebujejo podporo nas odraslih," je dodala Skele.

Predsednica DZ Urška Klakočar Zupančič je medtem izpostavila, da otroci doživljajo popolnoma drugačne stiske, kot so jih morda pred desetletji. "Pomembno je, da omaric ne odpiramo samo simbolično, ampak da otroke tudi zares poslušamo in poskušamo razumeti njihove stiske, pa naj bodo to male stiske, ki se nam morda zdijo banalne, ali pa izjemno velike stiske, ki nas pretresejo do kosti," je prepričana.

Generalna direktorica Novartisa, ki je glavni pokrovitelj kampanje, Petra Štefanič Anderluh, je medtem dejala, da si v podjetju s sodelovanjem v kampanji prizadevajo detabuizirati tematiko duševnega zdravja. Prav tako si želijo povečati ozaveščenost, da je pogovor o počutju in duševnem zdravju nekaj normalnega.

Kampanja Stiske iz omaric je po navedbah Bergoča del dolgoročnega projekta o duševnem zdravju Kako se počutiš, s katero si Unicef Slovenija prizadeva destigmatizirati pogovor o duševnem zdravju, naslavljati sistemske vrzeli in krepiti kompetence pedagoškega osebja za usmerjeno delo z otroki za krepitev psihosocialne prožnosti.

Eno od najpomembnejših vlog pri zgodnjem prepoznavanju ogroženih otrok ima šola, je prepričan Bergoč. V preteklih treh letih so zato v omenjeni projekt vključili več kot 1000 pedagoških delavcev, več kot 8000 otrok in več kot 14.000 njihovih staršev. Hkrati si prizadevajo, da bi vsebine v duševnem zdravju postale del šolskega kurikuluma.

Kampanjo je s poslikavo omaric podprl tudi priznani slovenski umetnik Evgen Čopi Gorišek. Stiske iz omaric bodo na Trgu republike na ogled do petka.

Spletni portal Dobrenavade.si  ustvarja pozitivno družbo ter širi in promovira dobre navade med prebivalstvom.

 

UREDNIŠTVO:
urednistvo@adriainfo.si

OGLAŠEVANJE:
oglasi@adriainfo.si

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.